Автомобилното подразделение на Групата FIAT приключи 2006 г. с блестящи резултати. През изминалите 12 месеца в Европа бяха продадени 1,116,000 автомобила с марките Fiat, Lancia и Alfa Romeo, което бележи ръст от 17.6% спрямо 2005 г. Така групата FIAT достигна пазарен дял 7.6% (увеличение с 1.1 пункта на годишна база) в Европа. Общите регистрации на нови автомобили в Европа за 2006 г. са 14,624,000, с 0.7% повече 2005 г.
Ръстът в продажбите на Групата FIAT е ненадминат. Нито един от останалите автомобилни производители не усля да постигне подобни резултати през 2006 г. За FIAT това е най-добрият резултат, постигнат през последните четири години. През 2002 г. FIAT постигна 8.2% пазарен дял с 1,170,000 регистрации. Благодарение на позитивните резултати, автомобилното подразделение на Групата FIAT затвърди една продължителна тенденция на увеличение на продажбите спрямо предишните години, като осигури своето сигурно място сред най-успешните автомобилни компании в Европа.
На най-големите европейски пазари FIAT показа впечатляващи резултати през изминалата година. Във Великобритания бе реализиран годишен пазарен дял от 2.7%, с 51.8% по-висок в сравнение с 2005 г. Във Франция регистрациите нарастнаха със 7.7%, което доведе до годишен пазарен дял от 3.3%. В Испания FIAT зае 3.3% от целия пазар през 2006 г. и увеличи продажбите си със 7.4% спрямо 2005 г. В Германия продажбите на италианските автомобили нарастнаха с 41.7% за 2006 г., с постигане на годишен пазарен дял от 2.4% спрямо 1.8% за 2005 г. A през м. декември в Германия FIAT достигна 2.6% пазарен дял, с увеличение в продажбите над 60.3% за същия период на миналата година.
През 2006 г. бяха продадени над 853,000 автомобила с марката Fiat, увеличение с над 22.1% спрямо 2005 г. С тези резултати марката зае 5.8% от пазара в Европа. FIAT е на първо място в ръст на продажбите на стария континент. Това се дължи предимно на успеха на моделите Fiat Grande Punto и Fiat Panda.
Panda бе най-продаваният автомобил в Сегмент А през 2006 г. в Европа, с над 219,000 регистрации и пазарен дял от 27.1%. Grande Punto бележи 386,000 продажби, с пазарен дял от 10.4% в Сегмент B, като запази стабилните си позиции сред най-продаваните модели в Европа.
Регистрациите на Lancia са 116,000 за 2006 г. Пазарният дял на марката е 0.8% на годишна база, стабилен спрямо 2005 г.
Марката Alfa Romeo също бележи ръст през 2006 г. Пазарният дял се е увеличил от 0.9% (през 2005 г.) до 1%. Реализирани са над 143,000 продажби, което бележи увеличение с 12.2% спрямо 2005 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!