Ford ще пробва рекорд по скорост с „горивни клетки“

Общи 19 юли 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1123 посещения | без коментари

Прочутата марка има вече над 10-годишен опит в разработката и експлоатацията на т.н. водородни горивни клетки" / fuel cell/. Марката смята да приложи наученото на пистата за рекорди по скорост на суша на Соленото езеро в Бонвил, САЩ през седмицата на рекордите – 10-17 август в опит да постави световен рекорд със специално подготвен автомобил Ford Fusion, задвижван по технологията горивни клетки.
Автомобилът носи обозначението Ford Fusion Hydrogen 999 и е създаден в сътрудничество със състезателния отбор Rush и доставчика на горивни клетки Balard, както и с държавния университет в Охайо. Същият екип подготвя още един подобен автомобил Buckeye Bullet 2, специално създаден и подготвен състезателен болид за участие в най-високата категория за този тип рекорди – без ограничения /unlimited/.
През 1904-а, Хенри Форд поставя световен рекорд по бързина от 91.37 мили в час / 146,19 км/ч/ върху леда на замръзналото езеро Сен Клер с кола носеща името 999. Завръщайки се отново след повече от 100 години към подобно упражнение, от Ford не случайно поставят същата цифра в името на колата. Екстериорът наавтомобила за рекорд повтаря този на стандартния модел, като са добавени необходимите аеродинамични приспособления за по-висока ефективност. Премахнати са външните огледала и радиаторната решетка. Последното е просто защото колата няма радиатор.
Двигателят на колата е подготвен от студентите на университета и има максимална мощност 770 к.с. Университетска разработка е и сегашният рекордьор при електромобилите – Buckeye Bullet 1, който през 2004-а постигна максимална скорост от 315 мили в час /504 км/ч/.
Цялата тази история не е самоцел и гонене на сензации, а част от цялостната политика на Синия овал за използването и прилагането на напредничави технологии като горивните клетки за да се посрещнат изискванията на времето, натиска от страна на природозащитниците и интересите на собственици на акции. Стратегията не се фокусира само върху едно решение или посока на развитие а върху цяла гама възможности – хибридно задвижване, етанол, чисти дизели, био-дизели и водородни технологии. В момента се движат 30 автомобила Ford Focus, задвижвани с горивни клетки, като част от глобална програма в седем града на света за изпитване на напредничавата технология. Автомобилите са изминали вече над 864 000 км общо от пускането им по улиците през 2005-а година.

 
Ключови думи:   balard, ford, Ford Fusion, fuel cell, hydrogen, rush
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте