Jaguar XKR Convertible 2007

Ревюта 04 юли 2006 | AutoDrum.com A- A+ 1994 посещения | без коментари

Jaguar показа на света новият си турбокомпресорен звяр – Jaguar XKR Convertible. Произведен на базата на вече доказалия се XК, представеният в края на 2005 година XKR Convertible отправя Jaguar към нови висини.

Както при обикновенния XK модел, новият Jaguar XKR Convertible интегрира практичните модерни технологиии, като например използването на алуминиева структура. В допълнение на подсиления 420 к.с. турбокомпресорен V8 двигател е прибавена и 6-степенна автоматична предавателна кутия, която е произведение на изкуството за своя клас и придава на автомобила тези качества необходими на Ягуар XKR Convertible да е един от най-впечатляващите, ежедневни спортни кабриолети.

Агресивността на този автомобил е подсилена с подчертаването на спортните линии в дизайна и подобрения в уникалната предна броня, решетката пред радиатора, отворите за вентилация на предният капак, уникални 19” и 20” алуминиеви джанти и 4-главната изспускателна уредба.

Турбокомпресорен 4.2 литров двигател

Отличителен белег е задължението на Ягуар всеки техен автомобил да има впечатляващ резерв от мощност. Новият Jaguar XKR Convertible е подсигурен в това отношение с един великолепен 4.2-литров турбокомпресорен AJ-V8 двигател. Генериращ мощност от 420 к.с. при 6250 об/мин., 562 Nm въртящ момент при 4000 об/мин. и с възможност да изстреля автомобила до 100 км/ч за 5 секунди, както и да достигне електронно ограничената си максимална скорост от 250 км/ч.

В сравнение с предишната генерация на XKR, новият двигател продуцира 7,7% повече мощност и 3,3% повече въртящ момент. Комбинирайки се с по-здрава и по-лека алуминиева конструкция на новият XKR, техническите подобрения водят до впечатляващо отношение на мощност/тегло, която е с 12% по-добро от предишният XKR.

В сърцето на тези впечатляващи подобрения е олекотеният 8-цилиндров двигател с Eaton турбокомпресор. Водно охлажданите цилиндри са поставени в 90 градусова, V конфигурация, а коляновия вал се държи от пет лагера. Всяка една от двете глави на блока е снабдена с по два разпределителни вала, от където следва, че всеки един цилиндър разполага с по два клапана. Една от причините за впечатляващата мощност е системата за контрол на времето за отваряне и затваряне на клапаните, което помага за доставянето на въртящния момент в широк спектър. Двигателят използва Electronic Return-less Fuel System (ERFS) и специална катализираща изпускателна уредба.

Повишената мощност и въртящ момент на XKR модела, се дължи на две значителни допълнения към двигателя. Снабдяването на двигателят с въздух е било усилено благодарение на двата въздухорповода на капака и на Variable Inlet Camshaft Timing system (VICT). С регулиране на времето, за което разпределителните валове, позволяват на клапаните да са отворени и на двете банки на този V8, в зависимост от скоростта на двигателя и товара, инженерите на Ягуар обезпечават увеличаване на въртящият момент при сравнително ниски обороти.

Шаси, Окачване и Спирачки

За да осигурят максимално удобство и стабилност в новият Jaguar XKR Convertible, ресорите и амортисьорите са усилени в сравнение с XК Convertible. Предните ресори са усилени с 38%, а задните с 24%. Обединявайки се с Servotronic steering system, която също е била пренастройвана механично и електронно, придавайки на управлението повече тежест за по-добро чувство върху автомобила, подобреното окачване осигурява сигурност, без загуби в изтънчеността и комфорта.

The Computer Active Technology Suspension (двустепенна адаптираща система за амортисьорите, която осигурява оптимален баланс между шофиране и стабилност) и нова Dynamic Stability Control с Traction Control System (Trac DSC), също са били калибрирани за да се справят с допълнителната мощ на турбокомпресорният двигател.

Интериора

Интериорът на новия XK Convertible тъкмо бе високо похвален и на пазара се появи кабината на Jaguar XKR Convertible, който веднага бе обявен за един от най-сложните и в същото време насочен към удобството и леснотата за използване, качества несравними за автомобилите от този клас. Ергономичността на седалките, леснотата на управление на технологиите интегрирани в автомобила, яснотата на информацията на дисплеите, всичко това поставя Ягуар XKR в челните интериорни решения при кабриолетите.

Уникални спортни седалки с допълнително странично задържане на телата на шофьора и пътника биват добавени, както и ‘R’ знак на облегалката на главата, тахометъра, волана и скоростния лост. Дизайна на алуминиевата интериорна облицовка е уникална за Jaguar XKR, състояща се от „плетяща” структура от Advanced Lightweight Coupe showcar.

Купувачите на Ягуар XKR могат да поръчат Luxurt Sports интериор, който включва мек бежов цвят за седалките с 16 посоки за нагаждане, пулта за управление, вратата и централната конзола.

 

Mazda RX-8 2007
02 юли 2006
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте