Mazda RX-8 2007

Ревюта 02 юли 2006 | AutoDrum.com A- A+ 2907 посещения | без коментари

Моделът от 2006-та е възможен с 232к.с. и ръчна 6-степенна скоростна кутия или новият 212к.с. двигател с автоматична 6-степенна скоростна кутия и лостове зад волана в стил Formula 1.

И двете версии на автомобила са екипирани с ел. стъкла, ел. огледала. централно заключване, cruise control и силна AM/FM/CD аудио система с 6 говорителя.

Новата RX-8 Shinka Special Edition

Тази нова Mazda получава името си от японската дума означаваща "еволюция" или "трансформация" с голяма доза лукс. В допълнение на 6-степенната ръчна или новата 6-степенна Sport A/T скоростни кутии, има и подобрено и уникално настроено окачване с повишено трептене на амортисьорите със цел подобряване стабилността и комфорта по време на движение. Като допълнение на кожата по седалките - Alcantara, Mazda добави кожа по ръчката на ръчната спирачка, подобри дизайна предното тяло и вратите, добави и нови 18" алуминиеви джанти. Сателитното радио SIRIUS е стандартно е едногодишен безплатен абонамент.

Ротационният двигател RENESIS


40 годишният успех на ротационните двигатели в състезанията, помогнаха за подобрението дизайна на този на RX-8, наречен RENESIS (Rotary Engine genesis - прераждането на ротационният двигател). Обединявайки и подобрявайки елементите, които направиха RX-7 най-успешният модел в историята, според Интернационалната Мото-Спортна Асоциация (IMSA) и доведоха Mazda през 1991г до шампионската титла в "24-те часа LeMans". Този двигател е много добре сглобен и с големи възможности. Това спортно родословие е доказано чрез многото и различни видове състезания в които RX-8 взима участие като Pro Formula Mazda и Grand Am Cup.

Посредством въртенето на буталото в горивната камера на цилиндъра с форма на пашкул, ротационният двигател на RX-8, ефикасно изпълнява и 4-те такта (пълнене, компресия, възпаление и изкарване). RENESIS е удивително спокоен при повишаване на оборотите по целият път до 9000об./мин., предлагайки значително по-малка големина, отколкото традиционните възвратно-постъпателни двигатели с вътрешно горене. Разликата в сравнение с V6 двигател е близо 60%, а от 4-цилиндров - 40%.

Подобрението през 40-те години на разработки на роторният двигател, довежда RENESIS до 30% увеличение на всмукателните отвори и двойно повече уголемени изпускателните отвори, в сравнение с предишните двигатели. Ефикасността постигната чрез повишаването на големината им не допуска нуждата от допълнително нагнетяване (турбокомпресор), черта забелязана при последният ротационен двигател на Mazda, възхваленият 3-то поколение двигател на RX-7. Стандартно използваният от RX-8 - 1.3л двигател, може да се стори мъничък на нетренирано око, когато се сравни с голямо литражните си братя с V8 или тежката категория - V10 или V12. Този автомобил вади изгода от наставянето на двигателя ниско и назад под капака, което при тази марка се нарича - advanced front-midship layout. Като прибавим поставянето на резервоара пред задният мост и факта, че всички седалки са между 2-та моста, това води до идеално разпределение на тежестта върху пътя. С такъв страхотен баланс е ни най0малко учудващо, че RX-8 се чувства добре както на писта, така и на обикновен шосеен път.

Дизайнът на RX-8

Дизайнът на Mazda RX-8 е съчетан от издължен мускулести линии, вдъхващи респект и изпъкващ с изражението на доблестен атлет. Постигната е смес между спортни черти и такива характерни за всяка Mazda. Интегрирам е навсякъде в екстериора уникалният триъгълен дизайн, който може спокойно да се забележи в предницата, фаровете, капака и задницата. Чертите на RX-8 са идентични с тези на Porsche 911, като в същото време позволява място в купето за 4-ма възрастни или иначе казано много пространство както отпред, така и отзад, като е предвидено и място за детска седалка.

Триъгълният дизайн се вижда и в интериора по един доста креативен начин, забелязващ се в седалките, централната конзола, скоростният лост и лоста за ръчната спирачка. В кабината витае чувство за стилен лукс и високо качество на материалите. Дизайнерите за изследвали във всеки аспект, всички компоненти в интериора и са създали елегантно-спортна атмосфера. Чрез ергономията на седалките, инженерите на Mazda намаляват до минимум възникващата умора по време на дълго шофиране и максимална стабилност на возещите се при спортно каране. В колата влиза в употреба мека синя светлина с цел минималното натоварване и изморяване на очите.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте