Maserati - сплав от елегантност и агрессия

Общи 17 юли 2007 | Auto-Press.net A- A+ 2912 посещения | без коментари

През цялата си 93-годишна история Maserati неведнъж се е оказвала на границата на фалита, но днес положението с италианската фирма спокойно може да се оцени като истински ренесанс в новия век. Много голяма роля за възстановяването на финансовото положение на фирмата и изкарването й на печеливши позиции има моделът Maserati Quattroporte, осигурил решаващ пробив на американския пазар, където днес се реализират 45% от правените в Модена автомобили. През миналата година в Щатите Maserati реализира над 2100 автомобила, докато през 2002-а италианците имаха само 792 продажби. В същото време продажбите на Audi A8 там паднаха с 31%, а BMW 7 Series и Mercedes-Benz S-Class слязоха надолу с 18%. Върху ръста на продажбите на Quattroporte положително повлия и новата автоматична трансмисия, заменила класическата механична. Така след 17 години на загуба Maserati разчита да завърши годината с печалба и да реализира над 7000 автомобила.

Бляскавият имидж на времето, финният италиански дизайн и технологиите на Ferrari свършиха сериозна работа и Quattroporte се оказа точният модел на точното място и в точното време. Той спечели вниманието на купувачите и стана достоен съперник на разкошните седани Mercedes-Benz S-Class и BMW 7 Series в ценовата ниша от 100 до 120 хиляди евро, и дори се изправи срещу доста по-скъпите модели на марките Bentley и Aston Martin.

Maserati Quattroporte уцели точният си адресат - човек с годишен доход около и над 200 000 евро и сметка в банката около пет милиона. Този клиент има нужда от представителен автомобил, но не толкова често срещащ се като моделите на Mercedes. Затова няма нищо странно, че в областта на имиджа си Maserati задмина конкурентите си при несравнимо по-нисък рекламен бюджет.

В Модена подготвят за пускане купето GranTurismo, в чийто дизайн е събран в чиста форма натрупаният имидж на марката от 50-е години на миналия век. В концептуално отношение колата е базирана на разработката Maserati Birdcage, създаден от Pininfarina и наречен в чест на състезателната кола за Льо Ман - Tipo 61 Birdcage 1959 г. "В Birdcage се постарахме да съхраним оригиналната идея при която купето е органично продължение на механичната част." - коментира Андреа Пининфарина - "Ключов за съвременния стил на Maserati е балансът, сплавта между елегантност и агресия, и за мен GranTurismo е най-красивото Maserati, появило се през последните 50 години".

GranTurismo е типичен пример за пълноразмерно класическо купе с 4-местна стоманена каросерия, монтиран отпред двигател и задвижване на задния мост. По вътрешния обем на салона колата е напълно съпоставима с Bentley Continental GT, но в оформлението италианците не са използвали толкова много дърво. "Дървените апликации са характерна особенност на английските автомобили, докато ние предпочитаме други материали, най-вече от метални сплави" — казва Андреа Пининфарина.

Външно GranTurismo има очевидно сходство с Quattrоporte — дизайнът на 4-врат модел удачно реализиран в по-компактен двуврат формат. Купето използва скъсената платформа на седана /126 мм по-късо междуосие/ и има аналогично окачване с регулируеми по електронен път газови амротисьори.

Под капака е разположен добре познатият от Quattroporte 4.2-литров двигател V8, изработка на Ferrari. Максималната му мощност е 405 к. с. Принципиалната отлика на тази "осмица" — е мазилната система с традиционен, а не сух картер. Според техническия директор на Maserati Жан-Люк Бросар сухият картер отива повече на истинските автомобили за състезания, където са много високи страничните ускорения, които отместват маслото от картера и се влошава мазането. В случая с GranTurismo този въпрос не е толкова актуален. Автоматичната предавателна кутия е монтирана директно към мотора, за разлика от механичната кутия на Quattroporte, която по системата трансаксъл е прибрана до задния мост. Независимо от това GranTurismo има почти идеално разпределение на масата по мостове — 49:51.

След купето от Maserati обещават да покажат открития модел Spyder с 4.7-литров, 470 к.с. двигателем V8, заимстван от Alfa Romeo 8C Competizione. Това ще е отговорът на моденци на баварците — облегченият спайдер ще се противопостави на кабриолета BMW M6.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте