Въпреки че през юни Mazda спря производството на спортното купе RX-8 и ръководството на компанията не се ангажира под каквато и да било форма, че ще замени модела с друг, задвижван от роторен двигател, компанията може би е на път да постигне изключителен пробив в тази технология.
Митсуо Хитоми, директор на отдела за задвижващи агрегати, сподели, че японският автомобилен производител скоро ще завърши разработването на напълно нов ванкелов двигател, който покрива нивото на бъдещите стандарти за емисии и разход на гориво.
Хитоми не конкретизира датата на завършване на проекта.
Поради спецификата на работа на мотора, центробежните сили притискат уплътненията към корпуса на статора. При ниски оборотни режими или при ниско ниво на натоварване, налягането на газовете може да доведе до повдигане на уплътнителните елементи от повърхността му, в резултат от което газовете проникват в следващата камера.
С промяната на формата на трохоидалния корпус, уплътненията остават плътно притиснати към корпуса. Освен че се намаляват емисиите, по-този начин се снижава разходът на гориво и се подобрява цялостната динамика на мотора.
Вторият важен компонент, върху който се фокусират инженерите, е системата за запалване. Те предвиждат да акцентират върху силните страни на този мотор – ниското ниво на вибрации, компактния размер и високата специфична мощност. Именно заради това инженерите на Mazda планират да опростят всмукателният тракт, който от своя страна ще доведе до намаляване на размера на двигателя.
Хитоми вярва, че новото поколение ванкелови двигатели ще бъде използвано в електромобили с удължен пробег. Той не навлиза в подробности, но всичко това означава, че може би ще бъдат създадени модели като RX-8, RX-9 или дори RX-7 EREV (електромобил с удължен пробег).
Новият двигател на Mazda няма да бъде непременно прототипът 16-X, показан на автомобилното изложение в Токио през 2007 година, чиято цел бе при работен обем от 1,6 л да постига мощност от 350 к.с.
Технологичните решения SKYACTIV на Mazda могат да бъдат приложени и при новия роторен мотор.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!