Palatov dp4 - що е то? +видео

Общи 19 юни 2011 | Auto-Press.net A- A+ 4075 посещения | без коментари


Едва ли сте чували това име - Palatov DP4, както и повечето от автомобилните фенове, дори и тези, които претендират, че са напред с материала за пистовите автомобили. Кратка визитна картичка - това е куатро машина с мотор от як мотоциклет и е направо кълбо от стегната автомобилна спортна техника за сериозно чесане на автокраста.

С масата си от едва 370 кг и мощност 175-200 "кончета" в стандартно изпълнение, тази микрогабаритна ракета има невероятно ускоряване и устойчивост в завой, които в доста от случаите надхвърлят възможностите на мераклиите. На видеото при белега на минута 1:20 ясно се вижда какво може малката машинка в ръцете на опитен пилот, забравяйки на пистата доста модифицирано Porsche 911 GT3.



Palatov Motorsport LLC е основана през октомври 2008-а с цел проектиране и производство на автомобили с високоскоростни качества, специализирани за целта части и аксесоари, предназначени за мераклии да разпускат по пистите. Моделът dp4 е развит с цел осигуряване на динамични качества на достъпна цена за ентусиасти. Машинката има много добре развита аеродинамика, пистово окачване активни амортисьори и като екстра задвижване на четирите колела.

В двигателния отсек е предвидена възможност за монтиране на различни двигатели от пистови мотоциклети, но най-вече за такива с ходови обеми 1 или 1.3 л с мощности между 175 и 200 к.с. В зависимост от мотора и задвижването масата на машинката е между 360 и 410 кг, което й осигурява изключителна динамичност.

Системата за задвижване на четирите колела е уникална за класа на колата и позволява монтиране и успешно предаване на колелата дори въртящият момент на турбодвигател с мощност 300 к.с. В тази конфигурация относителната мощност възлиза на над 700 к.с. на тон собствена маса. Колата е снабдена стандартно със специална измерваща система, базирана на GPS, която помага на пилота ефективно да следи постиженията си и да ги коригира в движение.

Независимо от малкия си размер и ниска маса dp4 предлага много високо ниво на безопасност за пилота. В тази посока дизайнът е развит около много яка предпазна клетка, обгръщаща пилота и осигуряваща ефективна защита при удар и проникване от друг автомобил, равна на тази при спортен автомобил с три пъти по-висока маса. Освен тръбната рама пилотът е предпазен още от композитен монокок /Pilot Pod/, който задържа плътно тялото на пилота в рамките на предпазеното пространство. Той покрива освен традиционата горна част на тялото още и краката, включително със стъпалата, като осигурява и пасивна противопожарна защита. В монокока са развити специални "джобове" на нивото на раменете, за да може пилотът сам да закопчае и разкопчае 6-точковите предпазни колани и системата HANS. Извън монокока са предвидени прогресивни краш-зони на каросерията, като краката на пилота са зад предната ос и окачването.

Основна цел при проектирането на колата е било да се намали цената й, без да се жертва безопасността и динамичността. За целта при направата са използвани авиационни стомани и алуминий, при проектирането е използвана 3D CAD технология. Окачването е от особена важност при пистов автомобил и за целта в dp4 са използвани премиум компоненти като амортисьори на Penske и Ohlins, които са специално прецизирани за модела и всеки един от тях е преминал индивидуален дино-тест. Носещите рамена са направени от същата авиационна стомана 4130, както и основната клетка на колата.

В проектирането и направата на dp4 са използвани доста "хитринки", които улесняват експлоатацията на колата. Всички елементи на окачването са еднакви за четирите "ъгъла" на автомобила, като цената на комплект накладки за ос е $60, а цената на спирачен диск е $75. Колата е качена на гуми с размери 225/45-13 стандартно, а като опция се предлагат сликове с размери 20x8-13. В същото време колата е специално оптимизирана и развита за употреба на пистата и не се предлага нормален пътен вариант.

Кратка техническа характеристика - междуосие 1740 мм, дължина 2637, широчина 1709 и височина 1142 мм до върха на предпазния ролбар. Просвет - 25.4 - 57.15 мм, тегло ~363 kg, колела 13x8, гуми слик 20x8-13, двигател - мотоциклетен пистов - 600 - 1400 куб.см, 60 - 200 к.с., 6-степенна мотоциклетна, подредена кутия без задна, задвижване стандартно на задната ос, опционално на четирите колела, цени от $28 750.

 
Ключови думи:   dp4, Porsche, Porsche 911, porsche 911 gt3
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте