Peugeot пусна първия дизелов хибриден кросоувър в света

Общи 24 август 2010 | Speed-Press.com A- A+ 1257 посещения | без коментари

Френският производител Peugeot разкри подробности за обещаната преди време хибридна версия на 3008. Кросоувърът работи с технологията Hybrid4, т.е. - използва два двигателя, които могат да функционират последователно или едновременно. Екологичната версия на 3008, която французите побързаха да нарекат „първия хибриден кросоувър в света”, съчетава двигател с вътрешно горене, а именно 2,0 л HDi FAP 120 кВт (163 к.с.), с електрически мотор с максимална мощност от 27 кВт (37 к.с.). Сумарната максимална мощност на системата достига 147 кВт (200 к.с.). Максималният въртящ момент е 500 Nm, като отпред дизеловият двигател осигурява 300 Nm, а отзад електрическият допълва с още 200 Nm. В кросоувъра 3008 успешното съчетание между дизела и електричеството позволява 4 задвижващи колела, мощност от 200 к.с., режим ZEV (Zero Emission Vehicule), разход 3,8 л/100 км и 99 г/км СО2.
3008 Hybrid4 може да използва мощността на двата двигателя във фазите на ускоряване за по-голяма непосредствена мощност (функция „boost”).
Автомобилът разполага с четири възможни режима на управление, които можем да изберем от регулатора в централната конзола. При вариант Auto електрониката управлява цялата система, по-специално преминаването от дизеловия към електродвигателя и обратно. ZEV e изцяло електрически режим, при който ДВГ се намесва едва във фазите на ускоряване. Режимът „4 движещи колела“ (4WD) осигурява съвместна работа на двата двигателя; задните колела се задвижват от електрическия, а предните от дизеловия двигател. Sport осигурява по-бързо превключване на предавките и по-високи обороти на двигателя, отколкото в нормален режим.
Батериите, тип Ni-MH (Никел-Метал Хидрид), се намират под прага на багажника, близо до електродвигателя. Те допълват основния акумулатор 12 V в двигателния отсек отпред, който изпълнява стандартните си функции. Системата за възстановяване на енергията (електродвигателят работи като генератор) позволява във фазите на закъснение трансформиране на кинетичната енергия в електрическа за зареждане на батериите Ni-MH.
3008 Hybrid4 ще се произвежда във Франция (в Сошо и Мюлуз) и ще се продава от пролетта на 2011 в Европа.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте