Renault Laguna GT - Не е истински GT, но определено си струва...

Общи 19 април 2008 | RS-Auto.bg A- A+ 1920 посещения | без коментари

През последните няколко години, ако искате спортен семеен автомобил, то една от последните компании, които биха могли да ви дойдат на ум, ще бъде Renault. Разбира се, французите знаят някои неща за спортните хечбеци, но пък когато стане дума за D-сегмента, Renault винаги се гордеят с високи нива на комфорт, добра цена, за това, което получавате, както и една заслужаваща завист репутация по отношение на безопасността. Laguna никога нямаше да има де бъде наречена Renaultsport, като горе долу подобна изглеждаше ситуацията и със наименованието GT. Все пак ще е необходимо нещо повече от интересна система за завиване на четирите колела, за да бъдат привлечени истинските ентусиасти.

На пръв поглед Laguna изглежда така, сякаш споделя пропорциите на своя предшественик. Въпреки това сега детайлите са много по-съвременни, а извивките се редуват с доста по-остри линии. Да не говорим, че само преди няколко години подобни предни фарове бихме могли да видим само на прототип. Въпреки всичко това не бихме описали Laguna като хубав автомобил и подобно на повечето модерни дизайни, цветът влияе много.

Не е особено изненадващо, че новата версия GT (ето, че все пак се стига и до подобна версия с Laguna) не кара минувачите да извръщат глави, въпреки че промените по екстериора в сравнение със стандартния модел не са никак малко. Отпред решетката е по-голяма, предната броня е по-агресивна, а основата на фаровете вече е черна. При задните фарове пък присъства опушеният ефект, но отзад по-скоро двойните ауспуси биха накарали някой да се обърне. Не че с ауспусите е търсена някаква показност, като същото може да се каже и за 18-инчовите лети джанти и черните странични огледала. В син цвят ще се нуждаете да видите логото GT, за да знаете за какво става въпрос, докато синята разцветка (по-точно цвят Malta Blue) печели доста повече почитатели.

Една от наистина силните страни на Laguna е нейният интериор, като версията GT дори може да се изфука със спецификацията Dynamique S - някои типични за GT автомобил детайли, каквито са спортните седалки, алуминиевият скоростен лост и воланът с плоска долна част. Всичко изглежда приятно, просторно и уютно.

Трудно е да се твърди, че Renault Laguna GT е единичен автомобил - всъщност са някъде около четири... Два „нови” двигателя се предлагат специално за версията GT, като и двата са с обем от два литра и са с турбо. Съответно бензиновият вариант предоставя 202 к.с. и въртящ момент от 300 Нм, докато dCi турбодизеловата версия произвежда 178 к.с., но значително повече въртящ момент – 400 Нм. Дизелът е по-скъп само с около 200 евро, като купувачите могат да избират между петврат хечбек и спортното комби. По-големият модел струва с около 1300 евро повече от хечбека.

Що се отнася до оборудването, както стана дума, GT получава като база Dynamique S, което означава автоматични чистачки и светлини, двузонов климатик, автоматична ръчна спирачка и круиз контрол, като всичко това е стандартно. Заедно с компонентите, типични за една GT спецификация, има освен това и 120-ватова стерео уредба, както и сензори за паркиране назад. С оглед на факта, че получавате и нови спортни седалки и други подобни екстри, то разликата в цената от Dynamique S до GT е напълно логична и разумна... не, че не можете да получите GT двигателите или пък системата за завиване на четирите колела Active Drive не може да бъде получена на всяка една друга Laguna.

Като се изключи оборудването с нови двигатели под предния капак на Laguna, големите новини при GT са точно развиването на нова система за завиване на четирите колела Active Drive. Задните колела могат да завиват до 3.5 градуса по електронен път, като те са физически независими от предните колела. При ниски скорости задните колела завиват в посока, обратна на тази на предните колела, което означава по-лесно паркиране поради простия факт, че радиусът на завоя на автомобила е намален. Освен това при влизане в завои коефициентът на усукване също е по-нисък. При скорост над 60 км/ч задните колела вече започват да завиват в същата посока на предните, с което се вярва, че се подобрява стабилността.

За нещастие, макар и да ги има всичките впечатляващи възможности на шасито, както и видимото подобрение в активната безопасност, Laguna GT не предлага най-интересното каране. Няма почти никаква обратна връзка посредством интересния иначе волан. Това действително е жалко, тъй като автомобилът иначе провокира желанието ви да натиснете педала, но много скоро вие научавате, че се чудите докъде точно се простират възможностите му и кога има повече или по-малко сцепление. Съществува възможността да има и някаква форма на недозавиване (въпреки съвременната система за завиване на четирите колела), но вие така и няма да бъдете предупредени за това.

Въпреки това Laguna GT всъщност е приятна за шофиране. Смяната на предавките е гладка, а педалите са прецизно преценени. Предните спирачки са по-големи в сравнение с останалите представители на гамата, като функционират отлично през почти всичкото време. Има си и доста ръмжене от страна на турбодвигателите и въпреки че бензиновият вариант дебютира в Megane Renaultsport, никога не е показвал толкова характер, колкото показва в Laguna. И звукът наистина си го бива. Щеше да е хубаво, ако имаше едно бутонче “sport”, което да променя малко работата на двигателя, когато на водача му дойде настроение. Както става в повечето случаи напоследък дизеловият вариант е по-добрият. В реални условия е почти толкова бърз, но като каране просто е по-приятен, та дори и по по-интересни пътища. Определено това би бил разумният избор.

Концепцията Active Drive като че ли би била по-подходяща в предстоящото да бъде показано Laguna Coupe, където системата най-вероятно ще бъде стандартна в цялата гама. Засега обаче от Renault упорито не казват нищо за някакви Renaultsport версии. В двувратата версия обаче ще има V6 бензинови и дизелови двигатели, които след време може да бъдат предлагани и в хечбека и комбито.

Теглото на системата за завиване на четирите колела е едва 19 кг, така че не бива да се изненадвате от това, че започва да налазва и към по-малки модели. Не че Renault биха потвърдили, ако възнамеряваха да инсталират системата и на новия Megane…

Renault се нуждаят да бъдат доста внимателни със слагането на логото GT. Това е едно доста провокативно име, което неминуемо води до спомени за някои от най-вълнуващите автомобили правени някога. Нека не става, както бе с емблемата SS, която бе преекспонирана от Chrysler преди около 20-на години. Затова и Laguna GT не може да се надява да бъде истински GT автомобил, но определено системата за завиване на четирите колела трансформира Laguna в един приятен автомобил за управление и само допринася към репутацията на Renault по отношение на безопасността. И ако инженерите запазят базата от хечбека или комбито в бъдещото Coupe, но успеят да предоставят малко повече усещане за пътя, ще бъде идеално...

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте