Една не съвсем обяснима мода завоюва все повече територия в автомобилния свят. Хващаш сериен фамилен автомобил, "накичваш" отвън с пластмасови кори за да му придадеш "оф-роуд" вид и го пускаш в шоу-румовете. Щом го правят производителите, явно сред широката публика има интерес - хем си с оф-роуд фасон, хем не се ръсиш толкова като за истински всъдеход.
При Renault Scenic Conquest, обаче нещата стоят по малко по-интересен начин. Освен отвън колата е претърпяла и доста промени вътре в салона. Той е решен основно в черно, но са му добавени много интересни акценти, като оранжевите предпазни колани. В същия цвят са шевовете на черните седалки, волана и чехълът на лоста на предавките. Не особенно скъпо за правене, но придаващо допълнителен шик, енергичност и игривост на автомобила, нещо което явно не достига на автомобилите от
основния сериен поток на производството.
Енергичният и ярък вид е бил приоритет и при външното преобразяване на автомобила. Палитрата на външни цветове на колата е от цели 10 ярки позиции позиции, които отлично контрастират с "оф-роуд" пакета и алуминиевите апликации отвън. Много балансирано впечатление за автомобила оставят новите широки черни пластмасови брони с матови алуминиеви "легени", защищаващи дъното на автомобила. Същото може да се
каже за страните на автомобила и калниците, които не са подминати от допълнителната защита. Картината венчаят алуминиевите релси на покрива, към които могат да се прикрепят здраво доста неща.
Целта на това "подмладяване" на колата е да се привлекат и по-млади и с по-енергични натури клиенти. Именно за тях е създаден този по-весел и енергичен характер на автомобила с модните му разцветки, алуминиеви джанти и снабдяването му
само с класическа механична шестстепенна предавателна кутия.
Идеята на хората на Renault е и доста прозрачна - колата трябва да работи вместо три други, защото такива са и финансовите възможности на младата клиентела - иска всичко, а може да си позволи само едно. Така насреща си имаме миниван с доста обемист салон, висок комфорт, многобройни възможности за вътрешно конфигуриране и пет добри индивидуални седалки. В същото време имате маневреност на градски хечбек, заради
габаритите, както и моден изглед на кросовър с голям багажник дори и на покрива.
За да не останат оф-роуд корите само камуфлаж, Scenic Conquest е получил усилено окачване и по-висок пътен просвет от 18,9 см. Дори и при пълно натоварване колата просяда със само 2,5 см. Причината да не се добави към цялата картина и задвижване
4х4 е близката премиера на всъдехода Renault Koleos.
Conquest има всичките средства за безопасност, както и нормалния Scenic, който получи пет звезди за безопасност при краш-тестовете на EuroNCAP. Не бива да се пропускат и другите полезни качества на колата в тази посока - датчик за дъжд,
автоматични светлини, паркинг-асистент.
Renault Scenic Conquest се предлага у нас с избор между два двигателя - двулитров бензинов с мощност 135 к.с. и 1,9-литров common rail дизел с мощност 130 к.с. Поради близките си
мощностни характеристики, и двата варианта предлагат и близки динамични характеристики - ускоряването от 0 до 100 км/ч става за 10,3 и 9,6 сек в полза на дизела, заради по-добрия въртящ момент - 300 срещу 191 Нм, максимална скорост от 195 срещу 192 км/ч в полза на бензина. Естествено, доста точки напред има дизелът при горивната икономичност - средният му разход е 6 л на 100 км път срещу 8 за бензиновия му събрат.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!