Електробъдеще с quattro

Общи 09 април 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3030 посещения | без коментари

С концептуалното си купе A5 e-tron quattro Audi разкри част от бъдещето на прочутото си quattro, в което фирменото задвижване на четирите колела ще бъде частично и електрическо. Стартът на производството на полуелектрическата пълноприводна трансмиссия е набелязан за 2014-а, но тогава навярно колата върху която ще се приложи ще е различна.

За разлика от серийния кросовър Q5 Hybrid quattro, пълният привод на което по нищо не се различава от нормалното Q5, при експерименталното купе A5 e-tron quattro има не само един електромотор, а два - първият е куплиран с четиристепенния автоматик и с бензиновия турбомотор 2.0 TFSI (211 к.с.), като задвижва предната ос, а вторият задната.

Главната "хибридна" разлика в конструкцията на купето A5 e-tron quattro от схемата, използвaна при Q5 Hybrid quattro е в това, че между бензиновия двигател и предния 33-киловатов електромотор е разположен на многодисков пакет мокри фрикциони, а сух съединител, от който при направата на хибридното Q5 немците се отказаха за да избегнат дърпанията, съпровождащи работата му, защото заради стоп-старт системата съединителят отделя не само при спиранията на светофарите, но и при всяко спиране за по-ефективна рекуперация.

При купето това е избегнато - при нормалните условия A5 e-tron quattro е с предно задвижване, а при интензивно ускоряване и на хлъзгаво покритие се включва 60-киловатовият електромотор, обединен с активен заден диференциал, намъкнат в ротора на електродвигателя. Тук, подобно на случката със спортния диференциал на седана S4, повишаващите редуктори могат независимо да завъртат всяка полуоска.

Управляващата предния електромотор електроника е в пространството под капака отпред, а на задния в нишата на резервната гума. Задните спирачни механизми са с електромеханично задвижване, а увеличаването на масата на колата заради акумулатора е компенсирано с по-широкото използване на алуминий и карбон. Литиево-йонният акумулатор е разположен в централния тунел на колата, има капацитет 9,4 кВч, от които може да ползва 6,5, и се зарежда напълно от битовата елмрежа за само два часа.

 
Ключови думи:   tron
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте