По време на миналия автосалон във Франкфурт Siemens показа поредната си новост – електрическа дискова спирачка за леки автомобили /Electronic Wedge Brake - EWB/. Това беше всъщност нормална дискова спирачка с плаващ супорт и две спирачни накладки. Само че вместо обикновенните хидравлични буталца, бяха монтирани два електромотора, които чрез червяк и клинов механизъм притискаха накладките към диска. Към системата имаше още датчици, отчитащи преместването на накладките, притискателната сила и оборотите на колелото.
Главното предимство на електроспирачката е в икономията на маса и пространство, защото отсъстват хидровличните връзки, главния спирачен цилиндър, вакуумният усилвател и сложната хидравлика на АБС-а. Надеждността на новата система се подсигуряваше от дублираща командна верига и авариен източник на електроенергия.
Siemens, обаче не спря до тук и продължи да усъвършенства системата EWB, като направи възела още по-прост и компактен. Сега вече задвижването е с един електромотор, а не с два, променен е механизъмът за отваряне, нова е програмата за управление, намалени са инерционните сили в изпълнителния механизъм. Това е позволило да се увеличи бързодействието на системата АБС с цял порядък – електрониката проследява блокирането на колелата до 1000 пъти в секунда!
Преимуществата на новата система и въобще на електро спирачките нагледно бяха доказани по време на изпитания в далечния север под надзора на авторитетната немска организация Декра /DEKRA/. Изпитанията са били с БМВ 5-а серия и при скорост 80 км/ч на лед колата е спирала на разстояние от 64,5 м. При нормалните бмв-та спирачният път при същите условия е бил 72 - 78 м!
Тези резултати са ускорили нещата в Siemens и фирмата е решила да докара до серийно производство новите спирачки вместо през 2012-а, още през 2010-а година.
Ето и устройството на електроспирачката: 1 - супорт; 2 – спирачен диск; 3 – спирачни накладки; 4 - електродвигател; 5 – изпълнителен механизъм.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!