Учените предлагат радикално решение на най-големия проблем на електромобилите - дългото време за зареждане от 6 до 8 часа. Освен дългото време друг проблем е и липсата на наситена инфраструктура за целта.
Сътрудниците на университета в Ерланген, Германия са предложили нов тип горивна клетка при която са заменили водорода с течен въглеводород с химическа формула C12 H9 N, наречен карбозол. Плътността на новата течност е малко по-висока от тази на водата и основното й преимущество през водорода е, че не образува взривоопасна смес с въздуха, което премахва необходимостта от използване на скъпи дебелостенни резервоари.
Новите горивни елементи подават електричество до момента в който не свърши горивото от резервоара на колата. Отработилата, реагирала вече течност отива в друг резервоар, където се пази до следващата зарядна станция. Там просто се сменя карбозолът за пресен, нереагирал.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!