Митове и истината за зимните гуми

Общи 04 декември 2006 | Auto-Press.net A- A+ 2682 посещения | без коментари

Не само, че времето е различно в различните региони и страни на Европа, но също така и законодателството по отношение на зимните гуми е доста различно. Но различните европейски автомобилни клубове са постигнали пълно съгласие по въпроса за ползата от зимните гуми за чувствителното повишаване на безопасността на движение и са задължителни в много региони на Европа. Има много митове за зимните гуми, тъй като потребителите се срещат с различни и объркващи мнения за тяхната необходимост.

Мит 1: Зимните гуми са скъпи
Истината е: По принцип няма голяма разлика в цената на летните и зимните гуми.
Зимните гуми са идеалната принадлежност за зимата. Те осигуряват ясни предимства, като значително увеличават безопасността на пътя.
Друго предимство на зимните гуми е, че при ниски температури летните гуми се износват по-бързо от зимните, докато по-меката каучукова смес на зимния протектор се износва по-бързо при летни температури. Смяната на гумите в подходящото годишно време увеличава пробега и живота на гумата. Goodyear препоръчва замяна на летните със зимни гуми при температура 7°С.
В последните години пробегът на зимните гуми се увеличи значително вследствие използването на новите технологии на материалите. Редовната проверка на налягането на гумите пести средства, тъй като гумите се износват по-равномерно и автомобилът консумира по-малко гориво.
Първоначалната инвестиция за допълнителни джанти за зимните гуми се възвръща след многобройните зими и прави процеса на подмяна на летните със зимни гуми и обратно много по-лесен.
Мит 2 : Няма смисъл от зимни гуми, освен ако не живеете в райони, където пътищата редовно са покрити със сняг и лед.
Истината е: Зимните гуми увеличават безопасността при ниски температури при всякакви зимни условия.
Дори в страни, където няма законово изискване за употреба на зимни гуми, си заслужава да се помисли за тяхното използване през есента, когато климатичните и пътните условия силно се влошават и рискът от катастрофи се увеличава .
През зимата, върху хлъзгавите и студени зимни пътища, летните гуми губят сцепление много по-бързо вследствие на специалните технологии за летни гуми и на специалната лятна каучукова смес на протектора. Ако водачите оставят летните гуми през зимата, това може да означава по-дълъг спирачен път. Модерните зимни гуми, със специалните технологии, използващи ламели, са разработени по начин да осигурят по-добро сцепление не само на сняг и лед, но и на студени и покрити с киша зимни пътни повърхности. По-меката каучукова смес на протектора на зимните гуми осигурява по-добро поведение на автомобила при ниските зимни температури на студени повърхности, отколкото лятната каучукова смес.
Пример: Автомобил, снабден със зимни гуми, движещ се с начална скорост от 80 км/ч по снежна повърхност, спира след около 70 метра. При същата начална скорост, същият автомобил, но снабден с летни гуми, ще има нужда от повече от 110 метра, за да може да спре – 40 метра повече отколкото автомобил със зимни гуми.
Подобни тестове, направени при температури под 0° на мокра настилка показват същите предимства за автомобила, снабден със зимни гуми. По принцип, зимните гуми имат много по-добри показатели от летните при ниските зимни температури.
В райони, където никога няма сняг и лед, всесезонните гуми биха били добър компромис, освен ако водачът не използва автомобила си по време на зимната си ваканция или за дълги пътувания в райони с тежки зимни условия. Всесезонните гуми могат да бъдат подходящ избор за втората семейна кола, която се използва само в града и от която няма нужда в ранните утринни часове.

Мит 3: Поведението на зимната гума не зависи от дълбочината на грайфера.
Истината е: Колкото по-голяма е дълбочината на грайфера на зимната гума, толкова по-добро поведение има тя на зимните пътища.
Много европейски страни имат законови разпоредби за дълбочината на грайфера на гумите. Гумите обикновено имат индикатор на износването на грайфера, който показва минимум 1,6 мм. Независимо от тези правила, се препоръчва зимните гуми да имат минимална дълбочина на грайфера от 4 мм. По тази причина зимните гуми на Goodyear са снабдени с допълнителен индикатор на износването на протектора.

Мит 4: Зимните гуми правят пътуването неудобно.
Истината е: Зимните гуми позволяват комфортно пътуване при всякакви пътни повърхности. Повечето потребители няма да усетят абсолютно никакви разлики в комфорта при подмяната на летните със зимни гуми. Дори и на суха магистрала при високи скорости, модерните зимни гуми осигуряват комфортно пътуване при ниски нива на шум.

Мит 5: Зимните гуми не са толкова симпатични като летните
Истината е: Модерните зимни гуми имат красиви шарки на протектора.
Съвременното поколение зимни гуми е също толкова атрактивно колкото са и летните гуми, и идеално се вписва в сложния дизайн на модерните автомобили.
Освен това, не е необходимо да се монтират зимните гуми на стоманени джанти и да се покриват с пластмасови тасове. Вече съществуват специални алуминиеви джанти, предназначени за движение през зимния сезон.

Мит 6: Зимните гуми нямат добро поведение при високи скорости.
Истината е: Модерните зимни гуми осигуряват отлично поведение при движение с високи скорости. Goodyear предлага зимни гуми за скорости до 270 км/ч. Дори и при тези високи скорости зимните гуми на Goodyear осигуряват максимални нива на управляемост и владеене на автомобила, като каучуковата смес на протектора е оптимизирана за нисък разход на гориво и ниски нива на шум.
Скоростите на движение със зимни гуми бяха значително увеличени през последните години. Скоростният индекс се поставя на страницата на гумата и представлява буквен код. Например: Буквата Q означава, че гумата може да се движи с максимална скорост от 160 км/ч, Н означава максимална скорост 210 км/ч, Т е обозначението на максимална скорост 190 км/ч, V осигурява безопасно движение при скорост до 240 км/ч, а W – максимална скорост 270 км/ч.
Следователно, за повечето автомобили не е необходимо да се поставя стикер със съответното температурно ограничение на контролното табло.

Мит 7: Спортните автомобили с висока проходимост (SUV) и тези 4x4 не се нуждаят от зимни гуми
Истината е: Най-вече тежките SUV автомобили трябва да бъдат снабдени със зимни гуми. Поради по-голямата тежест и размери на модерните SUV и 4х4 автомобили, Goodyear силно препоръчва те да бъдат снабдени със зимни гуми, за да се осигури по-надеждно сцепление и управляемост на хлъзгави и заледени пътища. Двойното предаване не помага при сняг и лед, ако автомобилът е с летни гуми.

Мит 8: Няма значение как и в какъв ред поставям зимните гуми на автомобила си.
Истината е: Водачите трябва да монтират зимните гуми съгласно специални правила.
Ако трябва да се сменят зимните гуми, то се препоръчва да бъдат сменени всичките четири, за да е сигурно че те работят и реагират по един и същи начин. Също така се препоръчва да се поставят само зимни гуми от еднакъв вид и с еднаква шарка на протектора. Използването на зимни гуми от различен вид може да доведе до неочаквано поведение на автомобила. Зимните гуми трябва да се въртят редовно, за да се осигури равномерното им износване и не трябва да се преместват от едната страна на автомобила - на другата. Гумите с по-голяма дълбочина на грайфера трябва да се монтират на задната ос, както при предно предаване, така и при задно предаване.

 
Ключови думи:   goodyear
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте