Най-големият тунел в Европа бе открит от премиера Борисов в центъра на София

Общи 20 юни 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2880 посещения | без коментари

Министър-председателят Бойко Борисов откри днес най-големия тунел в Европа, който се намира на най-възловата станция от софийското метро – Метростанция 8. На събитието бяха и кметът на София Йорданка Фандъкова, както и столичният главен архитект Петър Диков. С дължина 108 метра и сечение 258 кв.м, височина 18 метра, широчина 22 метра, Метростанция 8 е тунелът с най-голямо сечение в Европа. Проектът беше изпълнен за изключително кратки срокове от около пет месеца, в срок, въпреки наличието на агресивни, високи подпочвени води, много тежка геология, като едновременно с това беше разкрит археологически пласт.

Премиерът получи специален подарък от Евро Алианс Инженеринг" – икона на св. Иван Рилски, пазител на миньорите и на подземните строители. Иконата, бдяла над живота на работещите в тунела от самото начало на проекта, беше поверена от Бойко Борисов за отговорно съхранение на министър Симеон Дянков, тъй като на него се пада трудната задача да подсигури финансиране за следващия проект на метрото в София.

Стратегически разположена на бул. Княгиня Мария Луиза пред ЦУМ, Метростанция 8 е пресечна точка на Метродиаметър І (Обеля–Младост–бул. Цариградско шосе"–Аерогара София) и Метродиаметър ІІ (Обеля–Надежда–бул.Черни връх") и е едно от най-сложните подземни съоръжения, изграждани в София. Разкриването на археологически пласт, намиращ се на дълбочина около седем метра, наложи метростанцията да се изгради по тунелен способ, благодарение на който археологията остава на ниво над тунела, а находките ще бъдат експонирани и достъпни за гражданите. Самата метростанция е разположена в изградения тунел, чието прокопаване и укрепване се извърши по нов австрийски метод.

Със завършването на основната тунелна конструкция – пробива и укрепването, приключва специалното подземно строителство, следват довършителни работи и оборудване на метростанцията. Едновременно с това беше монтирана и покривната конструкция, върху която се полага уличното платно. Предстои преминаването на тунелно-пробивната машина в посока от НДК към бул.Черни връх" и окончателното завършване на метростанцията и Метродиаметър ІІ.

За строителството на метростанцията активно съдействаха Столична община и лично кметът Йорданка Фандъкова, Метрополитен София" ЕАД с директор инж. Стоян Братоев, специалисти от Министерството на транспорта и Министерството на културата.

Проектанти на този сложен проект са: Част Укрепване и конструкции": проф. Божидар Божинов, едно от имената на българската геотехническа проектантска гилдия, с дългогодишен опит, преподавател в Минно-геоложкия университет Св. Иван Рилски". Част Тунел": доц. Виктор Ташев, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), участвал в проектирането, строителството и авторския надзор на редица подземни конструкции.

Изпълнители на обекта са две от дружествата на арх. Валентин Трашлиев: Част Шлицови стени": Стройинжект" АД, най-голямото българско дружество за геотехническо строителство, разполагащо с най-модерното и разнообразно оборудване за шлицови стени, пилоти, шпунт и други видове укрепване.

Част Тунел": Адвал" АД, единственото българско дружество, изграждащо тунели на територията на Европа (Германия, Испания, Гърция) повече от 20 години, изпълнител на всички значими геотехнически проекти в България.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте