24 Часа на Льо Ман (6-12 юни 2011): Предизвикателството на Peugeot

Main June 1, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2830 views | no comments

Източник: www.peugeot.bg

Кулминацията на годината за Team Peugeot Total, състезанието 24 часа на Льо Ман", e специална среща. Непредсказуема, понякога безмилостна, но легендарна, тя изисква интензивна подговотка. Трите нови автомобила 908 са на линия с цел да си върнат трофея, спечелен през 2009.



Програмата ни е подчинена изцяло на 24 часа на Льо Ман"
Победата на това уникално трасе представлява невероятно предизвикателство, което трябва да се приеме и обмисли изключително сериозно. Пилотите, колите и техниците са подложени на изпитание през цялото време на безспорно най-трудното състезание в света. Peugeot има три победи в историята си: през 1992 и 1993 с 905 с бензинов двигател и през 2009 с 908 дизел HDi FAP. Чрез тези успехи Марката доказа качеството на своите технологии, използвани и в серийните й автомобили. С участието си в различни прояви в областта на автомобилния спорт, Peugeot защитава своите ценности и ги споделя с всички. Ето защо, Peugeot Sport представлява свят, завладян от силни емоции.

Програмата ни е подчинена изцяло на това състезание, казва Оливие Кеснел, Директор на Peugeot Sport. Това е магия, легенда, Еверест". 24-те часа е различно изпитание, в което нищо не е даденост. Именно това прави поражението тежко, а победата несравнима с нищо. Както и досега, работихме, за да се представим с възможно най-завършения автомобил и подготвен отбор. Знаем, че за 24 часа може да се случи всичко. Не трябва да допуснем грешка, за да спечелим."

Генезисът на Peugeot 908
В отговор на новия технически регламент за 2011, Peugeot Sport се залавя за работа веднага след изданието 2009 на 24 часа на Льо Ман. През месец юли същата година са взети основните решения. Двигателят V8 HDi FAP се ражда във Велизи на 25 януари 2010. Шест месеца по-късно, на 29 юли, в тестовата база на Групата PSA автомобилът потегля за първи път, а на 3 февруари 2011 получава и името си – 908.

Оттогава Peugeot 908 е провел 15 сеанса изпитания, от които 7 за издръжливост с общо 45 000 км. Пистите в Арагон, Льо Кастеле, Монца, Себринг, Мани-Кур и Льо Ман помагат за усъвършенстване на колите. В актива им има две състезания, 12 часа на Себринг и генералната репетиция на 7 май в Спа-Франкоршан, когато 908 постигна първата си победа и второ място. Колата ни е създадена преди всичко за Льо Ман, подчертава Бруно Фамен, технически директор. Тя е добра по отношение на ефикасността, но нашият приоритет през цялото време е надеждността. Мисля, че сме близо до целта, но в Льо Ман е невъзможно да се контролира всичко. Това състезание винаги ни запазва изненади... надяваме се, че ще има по-малко от миналите години, въпреки, че 908 е напълно нов."

След края на първите състезания за сезона, минималните разлики спрямо конкуренцията и промените в правилника малко преди 24 Часа на Льо Ман предвещават едно много оспорвано и тежко изпитание. Не знаем кой от нас или нашите съперници ще бъде най-бърз на тестовете. За да се съизмерим реално, трябва да изчакаме събота, допълва Бруно Фамен."

Винаги следваме една линия на поведение, оставайки концентрирани върху подготовката и целите си, без да гледаме конкурентите, подчертава Оливие Кеснел. През деня за тестове на Льо Ман на 24 април, бяхме заети преди всичко с изпълнение на работната ни програма. Така ще бъде и през двата тестови дни сега, защото след старта на състезанието, трябва да сме напълно готови, за да се борим за победата. Знаем, че и най-малката грешка, било то на пилот, на механиката или в бокса, ще бъде санкционирана незабавно. Трябва да сме безупречни на всички нива. Ние сме подготвени, но пътят ще бъде много дълъг."

Peugeot 908 в детайли
Бруно Фамен : Отново заложихме на концепция тип затворена, защото няма съществена аеродинамична разлика между отворен и затворен автомобил. По отношение на двигателя, използвахме опита си с V12. Избрахме V8 турбо дизел, чиито характеристики са близки до тези на V12. Ъгълът бе намален на 90° (100° при V12) заради баланса. 3,7-литровият V8 HDi FAP е с мощност 550 к.с. Предвид значителното намаляване на мощността според правилника 2011, трябваше да преразгледаме аеродинамиката, като намалим значително съпротивлението. Освен това, с нашия партньор Michelin, разработихме специфични гуми." Този нов прототип е третото поколение коли за издръжливост на Peugeot, след 905 (1991-1993) и 908 HDi FAP (2007-2010).

Три екипажа
Всички 9 пилота на Team Peugeot Total продължават и през този сезон. През последните 12 месеца те провеждат много изпитания и стажове за физическа подготовка в Тулуза, преди да се съберат за последен път в Шамони за тийм билдинг! Всички се познават много добре, казва Паскал Димитри, тийм мениджър. Добре е обаче да поработят и поживеят заедно извън пистата. Много е важно да се получи по-голямо единство между тях. В отбора има индивидуалности, но и екипен дух."

Peugeot n°7 (сини огледала): Александер Вюрц (Австрия) – Марк Жене (Испания) – Антъни Дейвидсън (Великобритания)
Най-титулованият в Льо Ман от тримата е Вюрц. За 4 участия, той има две победи : през 1996 с TWR и през 2009 с Peugeot. Той все още е най-младият победител в историята на състезанието. Испанецът Жене победи през 2009, след като през 2008 остана втори. Третият пилот, Антъни Дейвидсън, ще участва за 4-ти път в Льо Ман.

Peugeot n°8 (бели огледала): Франк Монтани (Франция) – Стефан Саразен (Франция) – Никола Минасян (Франция)
Френското трио има общо 30 участия в 24-те часа, от които 10 на Монтани, автор на три подиума.
11 старта има Никола Минасян, който както и Стефан Саразен, е един от стълбовете в отбора още от завръщането му в състезанията за издръжливост през 2007. Саразен е и пилота с три поредни полпозишън – 2007, 2008 и 2009.

Peugeot n°9 (червени огледала): Себастиан Бурде (Франция) – Педро Лами (Португалия) – Симон Пажно (Франция)
Стефан Бурде, който беше с полпозишън миналата година, ще участва за десети път в Льо Ман. Португалецът Лами е в Сарт за 12-и път, като в актива му има второ място през 2007 с 908 HDi FAP. Най-младият титуляр, Симон Пажно, стана еталон за издръжливост в Европа, но и в САЩ. Това ще бъде 4-то участие за него.

Към тези три екипажа се добавя и резервният пилот Жан-Карл Верне. На 24 април тази година, той направи десетте обиколки по правилник.

Ще има и четвърти Peugeot, но 908 HDi FAP, поверен на Team Oreca-Matmut. Триото Панис-Лапиер-Дювал, победител в 12 часа на Себринг, ще бъде допълнителен коз.


24 часа на Льо Ман : 3и манш на International Le Mans Cup
За първи път състезанието е включено в шампионата ILMC. След 12 часа на Себринг (САЩ), проведено през март, и 1000 километра на Спа (Белгия), в началото на май, Peugeot води във временното класиране конструктори" със 17 точки преднина, а Team Peugeot Total остава лидер сред отборите (+8 точки). Първата ни цел е да спечелим 24 часа на Льо Ман, уточнява Оливие Кеснел. Извън предизвикателствата на това състезание, което остава най-престижното в света, ще се опитаме да запазим титлата си в ILMC. След този манш, който позволява да се удвоят точките, предстоят още 4 състезания: Имола през юли, Силвърстоун през септември, Малкия Льо Ман (САЩ), през октомври и Жухай (Китай) през ноември.

Конструктори :
1. Peugeot, 55 точки
2. Audi, 38 точки

Отбори :
1. Team Peugeot Total, 27 точки
2. Audi Sport Team, 19 точки
3. Team Oreca-Matmut, 18 точки

Срещи в Льо Ман, които не бива да пропускате
понеделник, 6 юни – Шарт-Льо Ман с колело*
В 8:30 деветте пилота и Оливие Кеснел ще потеглят от Шарт за Льо Ман с велосипеди. Така, групата ще пристигне на две колела на площада на Якобинците за административните и технически проверки, изминавайки 120 км.

четвъртък, 9 юни (11ч) : 908 HDi FAP победител през 2009 ще влезе в музея 24 часа на Льо Ман"
На пресконференсията на Automobile Club de l'Ouest (АСО), Peugeot ще подари на клуба реплика на 908 HDi FAP, който спечели 24-те часа през 2009 с екипажа Вюрц-Жене-Брадхем.

четвъртък, 9 юни (21ч15) и събота, 11 юни (12ч10) : Демонстрация на ЕХ1
В рамките на инициативата Льо Ман към бъдещето", организирана от АСО, Peugeot EX1, електрическият прототип-рекордьор, ще проведе демонстрации на трасето с дължина 13 км.

петък, 10 юни (12ч) : Пресконференция на Peugeot
На нея ще присъстват Венсан Рамбо, Генерален Директор на Peugeot, Оливие Кеснел, Бруно Фамен и 9-те пилота.

събота, 12 юни (12ч45) : пилоти Peugeot от различни страни на волана на RCZ
10 Peugeot RCZ ще изминат 13-те километра на пистата в Льо Ман, управлявани от известни личности и пилоти от филиалите Peugeot, начело с тези, които се състезават с 207 S2000, както в IRC, така и в националните шампионати. Трябва да се отбележи присъствието на Тиери Ньовил (Бенелюкс), Бруно Магалаеш (Португалия), Гай Вилкс (Англия) и много други.

Не пропускайте 24 часа на Льо Ман – WEB TV Peugeot Sport
Всичко за състезанието можете да видите и научите от емисиите на френски и английски, които започват в 14:00 ч. на 11 юни
www.peugeot-sport.com

Moжете да следите състезанието още в Twitter, както и чрез приложението Peugeot Sport на Iphone и Androïd и във Facebook, без да забравяме емисиите на Eurosport и Francе Télévision.

Цифрите Peugeot
1 680 гости
9,565 м² зона за прием на гостите
50 000 плаката и 30 000 пощенски картички

Програма на Team Peugeot Total
Понеделник 6 юни
15ч10 – 16ч : Административни и технически проверки

Вторник 7 юни
15ч – 15ч30 : медиа спот (motorhome Peugeot Sport)

Сряда 8 юни
14ч – 14ч30 : медиа спот (motorhome Peugeot Sport)
16ч – 20ч : свободни тестове
22ч – 00ч : квалификационни тестове 1

Четвъртък 9 юни
15ч30 – 16ч: медиа спот (motorhome Peugeot Sport)
19ч – 21ч : квалификационни тестове 2
22ч – 00ч : квалификационни тестове 3

Петък 10 юни
12ч : пресконференция Peugeot
18ч : парад на пилотите

Събота 11 юни
9ч – 9ч45 : Warm up
15ч : старт на 79о състезание 24 часа на Льо Ман"

Неделя 12 юни
15ч : финал на 79о състезание 24 часа на Льо Ман"

****
Peugeot
В 160 страни и 10 000 центъра, Peugeot предлага на своите клиенти високо качество и приятни емоции. През 2010, когато отпразнува своя 200-годишен юбилей, Peugeot затвърди мястото си на първа френска автомобилна марка в света, изкачи се с една позиция в класацията на марките (9-а) и продаде 2 142 000 автомобила. Peugeot е единствената марка, която предлага цялостна гама мобилност, включваща леки и товарни автомобили, скутери, велосипеди и разнообразни услуги, сред които програмата Mu by Peugeot.

 
Keywords:   peugeot, peugeot sport
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...