Изпълнителният директор на BMW Норберт Райтхофер наскоро разкри за плановете си да премахне V8 дизелите от своята двигателна гама, но колкото и драстично да звучи това, това може да е само върхът на айсберга от коренни промени от страна на немския автомобилен производител. Толкова обичаното „М” подразделение на BMW може също да бъде афектирано от новата вълна на екологични действия, в резултат на което двигателите за въпросните модели да станат по-малки и да се разчита предимно на турбото.
Пред специализираното издание Auto Motor und Sport Райтхофер казва, че BMW ще се фокусира върху шестцилиндровите двигатели в опита си да подобри общото ниво на вредни емисии и на консумация на гориво в унисон със стриктните изисквания в тази област, които са на път да влязат в действие от следващото десетилетие от двете страни на Атлантика. По време на същото интервю той допълва, че би искал бъдещите М модели да загубят по няколко цилиндъра, както и малко тегло. Германецът дава за пример брилянтния 3-литров битурбо шестцилиндров двигател с мощност от 300 к.с., като според него именно този агрегат може да бъде своебразна пътеводна светлина.
Въпреки че пуристите може да не одобрят идеята за М3 или М5 с турбо, но това е насока, в която вероятно ще поемат и конкурентите от AMG. А в условията на толкова засилена конкуренция BMW може и да нямат избор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!