Двете новости дойдоха едновременно: индийската компания Mahindra&Mahindra се договори с корейското правителство за изкупуване на фалиралата преди половин година компании SsangYong и най-малкият от корейските автопроизводители няма да остане само в историята! Веднага беше изкарано и нагледно доказателство за това - на автосалона в Москва ще бъде показан серийният вариант на най-новия кросовър на SsangYong, известен досега като проект С200.
Заради финансовите трудности на марката влизането на С200 в серия върви с почти годишно закъснение. В Корея и Европа кросовърът ще се нарича Korando C, а в Русия Actyon. Досегашният рамен всъдеход SsangYong Actyon се спира от производство и вместо него идва "паркетник" със самоносеща каросерия и независимо окачване.
Новата кола е типичен малък кросовър - дължината му е 4410 мм, а междуосието 2650 мм. Тя влиза директно в един от най-населените класове на пазара, където ще срещне съпротивата на грозни конкуренти - Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Toyota RAV4, Hyundai ix35…
В Москва корейците излагат предсерийни автомобили с доста пъстро оборудване, големи джанти и светодиодна оптика. Серийното изпълнение ще има и доста по-скромни варианти, а мащабното производство ще стартира в Корея през септември.
В SsangYong вече са наясно, че експерименти от рода на супер-грозника Rodius отдавна нямат място в гамата им. Затова са предпочели сътрудничество с Джорджето Джуджаро. Вместо азиатската еклектика в салона цари дотолкова европейски интериорен ред, че почти на окото му става скучно, но всичко остава без забележка. Приборите са ясни за четене, има класически три кръгли бутона за климатика и вентилацията, бутони за стъклата на наклонени плоскости - типично голф-решение.
Багажникът също е с форма по "учебник", с дълбок "зимник", където леко се влиза нормално пето колело. Задната седалка се сгъва наравно с пода, в краката на предния пътник и на гърбовете на седалките са предвидени сгъваеми куки за торбички. Плоският заден диван е просторен, височината е достатъчна и за хора към 190-е см, гърбът му се регулира на степени по наклон.
Мултимедийната система е с голям екран, подгряването на предното стъкло и системата за тръгване по наклон са екстри, към които се добавят още навигационната система и DVD плейър. В базовото оборудване влизат още автоматичен климатик и двустепенно подгряване на седалките.
Преди две години за проекта С200 се предвиждаше лицензионен турбо бензинов мотор от Rover 1.8, правата върху който бяха на тогавашния собственик на SsangYong - китайският концерн SAIC. Той е вече извън играта и корейците са принудени да пуснат колата с двулитров турбодизел, по стара, докитайска традиция на марката, развит на базата на ноу-хау от Mercedes. Естествено осъвременен - със система common rail четвърто поколение и турбокомпресор с променлива геометрия. Мощността му е 173 к.с., максималният въртящ момент 380 Нм. През втората половина на следващата година корейците обещават да предложат още по-достъпен ценово вариант с двулитров бензинов атмосферен мотор с мощност 150 к.с.
Маркетолозите на марката са предвидили две изпълнения на колата - само с предно или с автоматично включване и на задния мост, като се смята, че първият вариант ще поеме около 40% от продажбите. Те смятат, че около 60% от клиентите ще поръчват шестстепения автоматик, който ще се предлага и с двата варианта на задвижване.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!