Без никакво съмнение най-важният модел на щанда на трилъчната звезда на на автосалона във Франкфурт е концептуалният модел F700. Едва ли някога досега щутгардци са показвали толкова драматично променен по дизайн топ-модел, дело на дизайнерското студио на Меrcedes в Калифорния, и с толкова много технически новости, които съвсем наскоро ще видим да навлизат в серийната продукция на фирмата.
Под обозначението F700 се крие голям луксозен седан, в чертите на който би трябвало да виждаме външността на следващото поколение Меrcedes S-Class, идващо по план през 2012-а година. Под капака на колата е разположен необикновен както за класа, така и за досегашното инженерно развитие на марката двигател. Много добра компания му правят софистицираната технология на окачването и напредничавата технология за контрол на всички системи на колата. Изключително прецизната система, наречена Pre-Scan чете" пътя с два, монтирани във фаровете сензора, които изпращат непрекъснато инфрачервени вълни за да отчитат повърхността на пътя и пътните условия. Информацията се преработва и връща обратно в активното окачване, което реагира на промените още преди да сте разбрали, че минавате да речем от сухо на мокро.
От Меrcedes описват концептуалния си модел F700 като "футуристична интерпретация на на тема класически седан" и прогнозират, че много голяма част от технологиите, които представя много бързо ще навлязат в напълно серийните автомобили. Сериозен тласък за това автопроизводителите получават от все по-строгите изисквания на държавните институции в света по отношение на вредностите отделяни от автомобилите, както и от очакванията на потребителите да получават срещу парите си все по напредничави технологии, особенно в областта на електрониката.
Докато шашнатите от вида на колата почитатели на марката асимилират видяното във Франкфурт от Меrcedes продължават атаката си с информацията, че и това няма да е краят. С това купе на колата продължават да се правят и по-нататъшни варианти, пробват се различни дизайнерски теми и то ще бъде развито още доста преди да влезе в серийно производство. Едва ли например в серийното производство ще остане необичайният начин за отваряне на вратите, които предлага F700. Три от тях се отварят по класическия начин с поставени отпред панти. Четвъртата, обаче, от дясната страна е със задно окачване на пантите, което според Меrcedes би улеснило качването на задното дясно място. Самото то може да се използва по нормалния начин с лице към посоката на движението или да бъде завъртяно на 180 градуса, за да може седящите отзад да водят разговор лице в лице.
За тези, които са свикнали в големите мерцедеси да виждат под капаците огромните 8 и 12 цилиндрови V-образни двигатели е приготвена направо шокираща изненада. Във F700 под предния капак е разположен минималния за размерите на колата четирицилиндров, 1,8-литров двигател. Естествено не какъв да е, а с два турбокомпресора, наречен DiesOtto - бензинов двигател, работещ, обаче по принципа на дизеловите двигатели. Този нов мотор има мощността, безшумността и ниските емисии на вредности на бензиновите двигатели, комбинирани с далеч по-високия въртящ момент на дизеловите, тръгването" им от доста по-ниски обороти, както и тяхната по-висока икономичност. Двигателят има възможността да сменя начина си на запалване на горивото от свещи на /бензиновия вариант/ на самозапалване /дизел/ в зависимост от условията на работа при карането на колата.
Независимо от направо смехотворния си за стандартите на луксозните автомобили ходов обем, двигателят се представя отлично с максималната си мощност от 238 к.с., което го поставя наравно да речем със сегашния 16-клапанов, 3,5-литров, V6 бензинов двигател на марката или с 3-литровия V6 common-rail дизелов двигател. Но нещата по силовия агрегат не спират до тук. На разположение е и електродвигател, който добавя допълнителна мощност от 20 к.с. по време на ускоряване на автомобила. Това е достатъчно за да може автомобилът да се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 сек. И в същото време разходът на гориво да е под петте литра на 100 км път при много ниска емисия на вредности.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!